Sunday 5 December 2010

نگاهی به رسانه ها

ایران وارد کننده گاز
رادیو فردا:ایران که دارنده دومین ذخایر گازی جهان است به خاطر عدم سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی پروژه‌ها در حوزه‌های گازی، مصرف داخلی بسیار بالا (برابر با مصرف کل اروپا) و اتلاف حجم عظیمی از گاز (۴۰ میلیون متر مکعب، تقریبا به میزان کل مصرف داخلی روزانه ترکیه) فقط از طریق سوختن در مشعل‌های پالایشگاه در همان مرحله تولید عملا به واردکننده گاز تبدیل شده است. ایران هم اکنون سالانه کمی بیشتر از ۱۱۰ میلیارد متر مکعب گاز تولید می‌کند و به میزان بیشتر مصرف داخلی دارد.

واردات گسترده طلا
آفتاب نیوز به نقل از ایلنا:آمارهای ارائه شده نشان می‌دهد میزان واردات کالا به کشور در این دوره زمانی افزایشی برابر با 23 درصد را نشان می‌دهد. بر این اساس کل واردات کالا به کشور 40 میلیارد و 288 میلیون دلار گزارش شده است‌.
محمدی در خصوص اقلام عمده وارداتی ادامه داد: در 8 ماهه امسال طلای خام عمده‌ترین کالای وارداتی ایران بود و با اختصاص69 / 8 درصد از کل ارزش واردات جایگاه نخست را به خود اختصاص داد.

قدرت طلا فروشان:مالیات نمی دهیم
ایسنا:در حال حاضر 15 هزار و 500 طلا فروش در كشور وجود دارد كه چهار هزار و 500 واحد خرده فروش هستند و در اين ميان 10 هزار نفر جزو مشمولان بند «ج» بوده و بايد ماليات پرداخت كنند.
وي افزود: طي دو هفته گذشته هزار نفر از طلا فروشان ثبت نام كردند و تا پايان آذر ماه و در زمان مهلت تمديد شده با كساني كه ثبت نام نكنند مطابق قانون برخورد مي‌شود كه جرائم در نظر گرفته شده بسيار سنگين بوده و شامل 75 درصد ماليات مورد نظر است.

سالانه 9500 نفر در اصفهان به دلیل دیابت نابینا می‌شوند
آفتاب نیوز:معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: سالانه 9 هزار و 500 نفر در اصفهان به دلیل ابتلا به بیماری دیابت نابینا می‌شوند.

اعتراف نیروی انتظامی به وقوع قتل در کرج
به گزارش ايسنا، فرمانده انتظامي استان تهران و البرز با تاكيد بر اينكه اين حادثه در خيابان اوقافي كرج رخ داده است، افزود: كيفرخواست متهم صادر شده است و هم‌اكنون يك سال است كه متهم در اختيار مقام قضايي قرار دارد.
پیشتر نیروی انتظامی قصد شکایت از سایت هایی را داشت که محل وقوع قتل را کرج اعلام کرده بودند

رئیس جمهور حضور مارادونا درایران را تایید کرد/شاید سرمربی تیم ملی شود!
خبرگزاری مهر:رئیس جمهور در حاشیه مراسم تجلیل از مدال آوران و قهرمانان شانزدهمین دوره بازیهای آسیایی با بیان اینکه مارادونا با تاخیر به ایران می‌آید در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر سپردن تیم ملی فوتبال ایران به این آرژانتینی سرش را به نشانه تایید تکان داد.

No comments: