Friday 22 July 2011

اذعان به بی سوادی خبرنگاران صداوسیما

نادر طالب زاده خبرنگار و مجری تلویزیون ایران   به بی سوادی خبرنگاران صداوسیما  اشاره  کرد

طالب زاده گفت :دفاتر ما در نیویورک و واشنگتن است که کل دستگاه‌های فرهنگی ما ۴۰۰ نیرو دارند اما آدم‌های کاربلدی را به آنجا نمی‌فرستند.

طالب‌زاده با بیان اینکه افرادی که در این دفاتر هستند زبان بلد نیستند، گفت: اکثر آنان از طریق روابط خانوادگی انتخاب می‌شوند.

طالب‌زاده همچنین با اشاره به کم‌کاری دفاتر خارجی ایران گفت: در دفتر مطبوعات وزارت خارجه آمریکا با مسئول امور رسانه‌ای وزارت خارجه آمریکا صحبت کردیم که چرا به ما مجوز کار داده نمی‌شود؛ مرتضی غرقی خبرنگار ایران با ما همراه شد، وقتی آمد گفت من تا به حال اینجا نیامدم.

وی افزود: به مسئول آن بخش گفتیم که چرا خبرنگارهای ایرانی نباید بتوانند قدرت مانور داشته باشند، شما چرا به ما مجوز نمی‌دهید تا زا آمریکا فیلم و گزارش تهیه کنیم، گفت من منعکس می‌کنم و بررسی می‌کنم این یعنی اینکه اصلا خبرنگار و مسئولان ایرانی آنجا مطرح نکرده بودند و البته من برگشتم و کسی نبود پیگیری کند و دفاتر ما در واشنگتن و نیویورک پیگیر نیستند و کارمندی مسایل را دنبال می‌کنند

لازم به ذکر است که مرتضی غرقی که نادر طالب زاده به او اشاره کرد همان کسی است که  فیلم  کنفرانس برلین را به ایران فرستاد وکلی چاپلوسی کرد تا از  آلمان به آمریکا، ،شهرنیویورک، منتقل بشه .در سپتامبر 2010 نیز ابراهیم شکوری جانشین اوشد

No comments: